Posiadacze samochodów wiedzą, jak trudno w dzisiejszych czasach utrzymać stan karoserii w nieskazitelnym stanie. Uczestników na drogach jest coraz więcej, a liczba parkingów powoli się zwiększa. Nie trzeba się prosić o wypadek. Ponadto często niegarażowanie auta odbija się na jego lakierze. Smutnym jest również, że ludzie w biegu zapominają o tym, żeby właściwie pielęgnować swojego „podopiecznego”.

Środki ochrony indywidualnej

Przed przystąpieniem do lakierowania należy zaopatrzyć się w środki ochrony indywidualnej – odpowiednie maseczki, okulary i rękawice oraz je stosować podczas całego procesu.

Miejsce, w którym będzie lakierowany pojazd, powinno być posprzątane, ciepłe i bez owadów.

Przystępując do lakierowania, należy najpierw przygotować samochód. W tym celu demontuje się najmniejsze elementy tj. lusterka, czy wycieraczki.

Kolejnym krokiem jest starcie starej warstwy lakieru papierem ściernym. Do przygotowania elementów do podkładu poleca się zastosowanie gradacji 320. Jeżeli będzie usuwana rdza to najlepiej sprawdzi się gradacja pomiędzy 60 a 120, natomiast szlifowanie szpachli wspomoże wartość pomiędzy 120 a 240. W tym momencie nakłada się również nową warstwę szpachli, którą również szlifuje się. Szpachlowanego miejsca nie wolno myć.

Nałożenie podkładu na samochód

Po tym etapie należy przed nałożeniem podkładu auto umyć samą wodą i odtłuścić nadwozie, stosując benzynę ekstrakcyjną lub denaturat. Do odtłuszczania poleca się również zmywacz antysilikonowy. Po odtłuszczaniu warto użyć ściereczki antystatycznej, która oczyści z pyłów i nie zostawi po sobie kawałków włókien. Sam podkład zabezpiecza m.in. przed występowaniem korozji.

Gdy wyschnie podkład, kolejnym krokiem przed nałożeniem warstwy lakieru bazowego będzie dokładnie wygładzenie powierzchni. Pod pojęciem wygładzenia kryje się szlifowanie na mokro. Stosuje się do tego papieru o gradacji około 800. Można wspomóc się kostką szlifierską, którą obtacza się papierem. Lakier bazowy stanowi żywica uzupełniona pigmentami oraz dodatkami metalicznymi i perłowymi. Przed użyciem każdego z preparatu najlepiej zapoznać się z zaleceniami producenta.

Po odczekaniu, aż lakier bazowy wyschnie, należy pokryć karoserię wierzchnim lakierem bezbarwnym. Ta warstwa ma na celu zabezpieczenie przed zarysowaniami, uzyskanie głębi koloru lakieru bazowego oraz połysk.

Podczas samego malowania warto pamiętać, aby nie śpieszyć się i wykonywać ruchy pewnie.

Samochód po lakierowaniu powinien odstać kilka godzin.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here